tisdag 18 december 2012

Rosalie Cliffhanger, Ep. 17

(Skriven av Dennis Renfors och Eija Salminen. Om du vill gå till Episod 1, klicka HÄR!)
*
Paraplyt! Det som jag tagit med mig från krismötesrummet hade jag lämnat till min vän, ägaren av Värdshuset Glada Gåsen, för att jag fick låna bilen. Han var ju tvungen att ta sig till fots och kunde behöva det.

Jag misstänkte genast att generaldirektören bringat det explosiva paraplyet till krismötet, måhända i syfte att ge det till statsministern. Med landets ledare röjd ur vägen skulle en statskupp väsentligt underlättas. Någonstans hade uppenbarligen förrädarens planer på mer än ett sätt slagit slint.

- Det finns all anledning att misstänka att statsministern ännu ej är helt på det klara med jordbruksverkets generaldirektörs svekfulla natur!, utbrast Rosalie. Vår statsminister har en olycksalig benägenhet att tolka allt till det bästa, åtminstone vad generaldirektören anbelangar.

Hon övergick till att rota i skrivbordslådor och hyllor i det lilla rummet där vi befann oss. Jag för min del upptäckte att datoraktiviteterna upphört.
Nu fick jag en ingivelse. Jag gjorde Google-sökning på "kaninflicka". En av de första träffarna hette "Kaninflickans erotiska uppfostran". Detta var för mig, med min laissez faire-inställning i moraliska frågor, oemotståndligt.
Jag klickade.
Porrsajtens namn, som bara bestod av två bokstäver, täckte plötsligt hela datorskärmen:
XX

Blodet isades i mina ådror när Rosalie gav upp ett rungande gapskratt över min axel.
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar