onsdag 7 juli 2010

Låt mig leva loppan

(Skrivet kl. 10.30 onsdag 7 juli 2010.)

Bort med SPAM ur inflödskorgen!
Jag vill blott ha rena tankar.
Friskt och glatt och inget snuskigt
inga lockpriser runt hörnet
I den bästa utav världar
bankar lyckan blott på dörren
lycksökarn får dra sin färde
väderbiten, säck på skuldran

Ge mig gärna högsta vinsten
bara inget finstilt papper
"måste hämtas på Bermudas",
"ge oss vänligen din info"
Nej, till mig får tomten komma
hej stig på och stora famnen
gärna Hollywoodinspelning
gärna första pris i SM
diktarvänner hyllar rörda
helst duett med hon Carola
mön som ständigt jämnt förhånas

gåvorna får gärna strömma
om jag slipper stå för notan
lev och låt mig leva loppan!

2 kommentarer:

  1. Helt fantastiskt - återigen ett briljant bidrag till diktkulturen!

    SvaraRadera
  2. Jättetack för beröm, Linda!
    säger
    Dennis

    SvaraRadera