onsdag 6 juni 2012

Mitt Tunga Tingshus

(2012-06-05 kl. 08.08-08.21, slumrade på morgonbussen. 2012-06-19 kl. 09.13, slumrade på förmiddagsbussen och klockan 22.13 skrev epilogversen.)
*
mitt tunga tingshus utav trä från sextonhundranittinio stod och skakade
mitt breda byxben av chevreau från Tji och Tre och Obersalzberg bara raknade
ditt breda lyxflin i lamé från Gucci-Versace var trots allt det enda som jag faktiskt saknade
vårt arma hembiträdes lugna återhämtning efter dagens id och släp var allt jag hörde när jag vakade

ett stänk av Amor och en fesljummen bidé var faktiskt kort och gott det enda jag försakade

en gisten vedbod och en lastgammal livré var allt jag ärvde när jag vaknade
en trött betjänt gick ut ur rummet när förhoppningarna allra plötsligt slaknade
när jag gick bikten såg jag inte förrän alltför sent att alla mina steg, de var bevakade

EPILOG

när jag gick ut ur huset överdrivet långsamt såg jag gladiolus kroknade
den sista skymt av mille nium och all annan slag av ångest såg jag att de satt och bokade
i talkörs mängden gick envar, och tänkte mest på sitt och kvällsvarden och knull, med armar krokade
och flaggstångsruset blev ett misch-masch medan punschbålen och brandtalen de formeligen sloknade
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar