söndag 15 januari 2012

Nobbar Underslev (Skriven med Joakim Gullander)

(Skriven med Joakim Gullander 2011-12-19 kl. 09:52-18:38)

det är bara min hjärna, som är dum
det är inte jag, som är skum

Vet varken bu eller bä,
har inte ett hum,
vinden lutar i lä
och takbalken är krum.

Vi står på scen, det slutar med jäv,
och lindrigt med flum,
du har aldrig sett en slugare räv,
än mig när jag slängar blickarna runt.
Dennis och Jocke, vänder på korten,
och rockar på scen,
3 minuter är vad det kostade er.

Jag slängde bubbelgum, gick ut gymnasium,
skröt jag har åtta tum och satt kollegium.
Men där förblev jag stum, odlar geranium,
jag har herbarium och sammelsurium.
Med hjälp av Falklandsräv
jag säger gräv gräv gräv.
Vi går jämt stick i stäv
och nobbar underslev!
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar