onsdag 4 januari 2012

Det där som jag sa till dig

(Skriven 2011-04-09 till 2011-12-11. Tillägnas den subtile estradpoeten Fredrik Lord och superfeministen My Vingren.)

(Psalm:)

nu sjunga fåglarna
de evigt unga
på vägen upp
till ljuva himmelen
med Herrens lovord
från min fromma tunga
där kärleksparen
i lycka går igen

(Galopperande rap:)

det där som jag SA till dig
hör väl inte till SAKEN, säg?
ska väl inte hålla dig VAKEN, sen?
du är ju min BÄSTA vän

ba´ för att jag VAR med dig
och det råka´ bli NAKET sen
ska du väl inte gå i TAKET för det?
det var väl en fin-fin tête à tête?
(tyckte jag, i vilket fall)

det där som du SA till mig
när du sa nej nej nej
visst var det BARA spel?
eller har jag FATTAT fel?

det där automatvapnet du har,
är det nån maskerad?
nu tror jag ATT jag drar
fast du får hemskt gärna stanna kvar

bye-bye, bye-bye

aj, nu slog visst blixten ner
men där står du och ler
nu hör jag fågelsång
jag hör en tung gong-gong

(Psalm:)

och på de evigt
solbelysta ängar
där kärleks låga
ständigt mot oss ler
är vi befriade
från gods och pengar
och vi ska aldrig
nånsin synda mer
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar