måndag 16 augusti 2010

The Cassandra Parade

(Påbörjad klockan 07.25, söndag den 15 augusti 2010.)

Jag missade Cassandras konfirmation
och jag missade hennes födelse
Jag missade även hennes studentexamen

Nu är emellertid Cassandra stor och klarar sig själv
Jag, däremot, är gammal och svag
Tror ni att jag kan få komma och bo hos Cassandra?

Jag dribblade med Cassandra
och låtsades jag försökt begå självmord
Jag dribblade med Cassandra så hon blev sjuk i huvet

Nu är emellertid Cassandra mentalt frisk
Men det är inte jag
Tror ni att Cassandra har lust att komma hem till mig och städa och laga lite mat?

***
They said: "Who is Cassandra? Cassandra, who is she?
Will you provide an answer? Will you provide the key?"
They looked so flabbergasted when I answered: "Can´t you see?
That long forsaken girl they call Cassandra - she is me!"

"Now, if you are Cassandra, tell us, who are you, old chum?"
I raised the glass: "Dear gentlemen, quite simply - I´m my mum!"
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar