fredag 18 december 2015

Jag och Louis Armstrong

*
Drömde att jag träffade Louis Armstrong, som satt med en kompis på en pub i Stockholm. Louis Armstrong var väldigt trevlig. Han hade inte kostym, utan bara byxor och en ljus skjorta.
Efter ett tag skulle vi gå därifrån. Jag tyckte jag hade fått så bra kontakt med Armstrong, som var helt avspänd och rena solskenet.
Så jag sa till honom:
-Nu ska jag säga till dig det dummaste jag någonsin kommer att säga i hela mitt liv!
-Men vad då?, sa han uppmuntrande.
Jag tog sats.
-Skulle du vilja spela in en av mina låtar ihop med mig?
-Ja visst, sa Louis Armstrong. Vad heter låten?
-"Kiss Lara Anytime".
-Låter bra. Jättegärna, sa han.
Vi var alltså på väg ut ur lokalen.
-Vi sätter oss vid de där uteborden, så kan vi diskutera närmare, sa Louis Armstrong.
Vi styrde kurs mot ett långbord.
"Armstrong behöver inte blåsa många toner för att få upp min låt på gudanivå", tänkte jag.
Vi satte oss vid bordet.

Men då slog det mig:
"Fan, det går ju inte. Han är ju död."
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar