måndag 7 september 2015

Galningen vid Highland och Franklin (The Crazy Man On Highland And Franklin)


(Skriven av poeten som kallar sig Andthensome Bc och bor i Hollywood. Svensk tolkning av Dennis Renfors.)
*
Galningen vid korsningen Highland och Franklin ropar ut Richard III:s tal som jag lärde mig utantill när jag var 22, för att jävlas med min lärare och visa honom att jag kunde göra rollen bättre än skolans drömprins,
läste talet där jag stod på bordet i cafeterian (till vilda applåder, vill jag tillägga), blir påmind att jag är lika galen som mannen vid Franklin och Highland, och det har jag kanske alltid varit
*
(Posted thanks to kind permission by poet Andthensom Bc, 2015.)

En annan dikt av henne i svensk tolkning:
Fem Nyanser Av Ned, klicka HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar