fredag 20 maj 2011

Sannskyldig Häxbrygd (med Joakim Gullander)

(Skrivet med Joakim Gullander 2011-05-20, utom fyra sista raderna, skrivna 2011-01-13/14)

Botox - en sannskyldig häxbrygd!!!
För mycket Botox - tantsmink och läppsync.

Hej hej, ge mig bara en enda millimeter som är äkta, bejby!
För det lilla stycket på din kropp som är ett orginal, räcker för mig,

Åt helvete med framtiden, kosmetika och tekniken, dina bröst får hellre hänga och släpa i backen.
Åt helvete med samtiden, fonetika och juridiken, din röst får hellre svänga och flåsa mig i nacken.

Yeah!

Åt helvete med stilen, placebola och popmusiken, ge mig tröst och längtan efter äkta vara.
Ge mig könssjukdomar, ge mig dålig sprit, ge mig problem!
Så att jag känner att jag lever.

Hon gick behandling med Botox
och väckarklockan var Westclox
Nu hasar hon runt i raggsocks
Och livet är ett krax
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar