måndag 2 maj 2011

Gick lika hårt åt gåsen/Slingshot banana

(Skriven 11 juni 2010 till 1 maj 2011)

gick lika hårt åt gåsen som en nål
och lika svårt åt måsen på en ål
var lika grå som fålen på spår två
var lika rå som hå i hej och hå
men ge mig skrämselhicka
lilla sprattelgubbe
ge mig sprattelvatten
ge mig får i kål

tog faktiskt kål på låten med sitt vrål
Måns står på tå i bråten, skrålar ”skål”
nån låter båten blåsa vind för våg
att jag är blå är både bluff och båg
men ge mig rotmosblandning
och en röst i natten
ge mig rätta takter
ge mig tackel och tåg

slingshot banana, slingshot banana, boom!
make me happy, please make me happy

Säkringsmagneten
är den värsta bluff jag sett
make me happy, please make me happy
halveringstiden
är så lång att det rockar fett
make me happy, please make me happy
Det enda jag kan lova er
är tårar och blod och svett
make me happy, please make me happy

Skrämselfabriken
lär ha stått i hundra år
make me happy, please make me happy
den är helt plomberad
men en taklucka står och slår
make me happy, please make me happy
Just i dag lyser solen
och i minfälten betar ett får
make me happy, please make me happy
slingshot banana, slingshot banana, boom!
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar