fredag 26 juni 2009

Vänster näsborre

Det är natten till torsdagen den 22 maj 1997. Klockan är cirka 00.30.
Jag ligger i soffan och slözappar mellan kanalerna. I fyran går en svensk skräckis som heter “Mitt i natten”. En skräckslagen och tydligen nyss misshandlad kvinna blöder ur vänster näsborre. Hon hotas till livet om hon inte besvarar vissa frågor.
Jag zappar vidare. Femman visar en amerikansk thriller som heter “Främlingen”. En skräckslagen och tydligen nyss misshandlad kvinna blöder ur vänster näsborre. Hon hotas till livet av en blådåre där hon sitter.
Jag tänker “det där verkar bekant”. Zappar tillbaka till fyran. Jajamänsan. Blod ur vänster näsborre. Jag vägrar tro mina ögon. Zappar åter till femman. Samma där igen. Skräckslagen kvinna blöder ur vänster näsborre.
Jag zappar som en besatt. Fyran-femman-fyran-femman. Jag har faktiskt sett rätt. Exakt samma situation samtidigt i de två grannkanalerna.
Jag grubblar och grubblar. Hur kan i exakt samma stund det visas två varianter på skräckslagen kvinna som blöder ur vänster näsborre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar