tisdag 9 juni 2009

Drama episod party


drama episod party
släng in en boll så är vi i gång
det lönar sig inte va´ artig
när det är party gång på gång

den där kaninen som skuttar och skrattar
har bara tur när det är säsong
där du går på din gårdsplan och krattar
och tänker rymma till Billabong

bland alla jordiska makter som studsar
och bär sig åt som en skön elit
kan de förlita sig lugnt att du skjutsar
dem ut till havet och måsarnas skri

ack, ni kaniner och alla med blåljus
kom hit och kratta och greppa mitt skaft
jag har stämt party med djur och med bråddjup
och nu har jag serverat er saft

men djupt i månsken, vid vägarnas kanter
där marodörerna vilar i frid
ser jag små klungor av diktdilettanter
när en tar stopp tar de andra snart vid

ja, det är månsken och måsar och havsluft
och alla sjunger sin sällsamma sång
jag står med bilnycklar djupt i en havsbukt
och tänker alltid på Billabong


(Skrevs fredag den 23 maj 2008)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar