lördag 24 april 2010

Joddlarn

(Skrivet 23-29 april 2010)

Regenten: Hallå där Talleyrand, har du soppat till det nu igen?
Talleyrand: Jag har fan inte soppat till det, det är ju jag som styr upp jämt när ni klantskallar har soppat till det!

Girigbuken: Hallå där Hombre, slöar du nu igen?
Hombre: Jag slöar fan inte, det är ju jag som knäpper bovarna åt er, bara ni bedrövliga klantskallar kunde se till att rulla ur skottlinjen!

Churchill: Hallå där Monty, slappar du nu igen?
Monty: Jag slappar fan inte jag laddar, fatta att man går inte till anfall förrän det är läge!

Jante: Hallå där Diktarn, ge fan i att joddla, du vet väl att inga trän får växa till himlen?!
Diktarn: Käften Jante, jag joddlar hur högt och hur länge jag vill!

Pajaskråset: Hallå där Joddlarn, ge fan i att dikta, du har ju fan ingen licens!
Joddlarn: Käften Pajaskråset, jag har gett mig själv licens!

Sprattelmästarn: Hallå där Limbo, vad gör du där, svävar i det blå?
Limbo: Käften Sprattelmästarn, jag tror du har nog av dina egna problem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar