torsdag 20 augusti 2009

Peptalk

Hej, hej, jag är er nye coach-inspirationsmanager-team member! Se mig bara som en av grabbarna i gänget!
Som ni märker, är jag helt säkrad. Jag har mummat mig, alltså kört roll-on under armarna, suspensoaren sitter som gjuten, slips, kavaj, allt är i synk, andedräkten rätt, varit hos tandhygienisten, varit hos min egen motivationscoach, så ni ser jag har täckt upp bakåt-uppåt!

Om nån av er undrar, har jag även haft hyggligt mycket älskog med min kära representativa hustru som i sin ungdom körde jävligt många drejkurser, bara så ni vet.

Och om nån av er tycker jag är svettig om pannan, är det bara ett termodynamiskt fenomen för att jag står precis under vår air condition-outlet eller vad det heter, precis här vid overheaden.

Om jag bara - svisch - får dra ut min pekpinne som ser ut som en penna, så ska vi se vad alla de röda och svarta siffrorna på diagrammen betyder.

Nu vill jag att alla ni som sitter här i dag ska veta - ja även ni som strax ska få sparken - att jag har läget jävligt under kontroll. I min träning ingår även anger management. De tog dit några ligistvärstingar till koncernens träningsläger och de kallade mig SAKER!

De kallade mig FRUITCAKE! Har ni hört, va? Och inte hade de nån aning om att jag hade redan suspensoaren på plats och var totalmummad under armarna, så inte fan kunde de komma åt mig, ha-ha!
Nej, då, och de försökte allt och sa jag var bög och allt vad det nu var, och jag bara log och sa att vi är ett team och vi kommer att lyckas tillsammans.

Ja, jag ska inte trötta er med detaljer, men kontentan är att ligistvärstingarna är avpolleterade och jag är kvar, och det är väl, som man säger, målen som räknas, eller hur?

Nej, om vi nu alla tar ett fast tag om våra temuggar i vänster hand och säger "Allt är möjligt, Koncernen äger!" - ja då ska ni se att trenden vänder fortare än jag hinner säga paradigmskifte.

Puss på er alla medarbetare och utgå nu!"

Skrivet 20 augusti 2009

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar