onsdag 1 maj 2013

Drömde Om Justin Bieber


(Skrivet 2013-05-01, klockan 21.45-21.59.)
*
Jag drömde om den världsberömde unge sångaren Justin Bieber i natt. Jag satt på läktaren uppe i en konserthall.
Där ner stod Justin Bieber böjd över någon teknisk anordning. Kanske var det en högtalare. Kanske var det ett mixerbord. Han och medhjälparna förberedde en konsert.
Jag böjde mig över räcket och hojtade ner till Justin Bieber:
- Hallå där!
Han tittade förvånat upp.
Jag ropade till honom:
- Jag ska minsann visa dig hur det ska gå till, du din STORASYSTER!

Nu undrar jag vad den här drömmen ska säga mig.
Jag kan förstå att jag drömmer att jag mästrar en internationellt berömd artist.
Jag hade kunnat förstå om jag i drömmen kallat Justin Bieber för lillebror.

Men varför varför varför
drömde jag
att jag kallade honom
STORASYSTER?
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar