torsdag 12 juli 2012

Hen vid Ven

*
(Skriven 12 juli 2012, kl. 07.47 till 19 juli, kl 08.42.
Kan sjungas till Elvislåten ”Faded Love”.)


Vid den stranden av Ven
har jag minnen av Hen
har jag minnen av kyss gång på gång
Nu är kvällstimman sen
där jag vandrar allen
Jag minns Hen, jag minns altarets sång

Refr:
Ja jag minns den natten och jag minns den dan
och jag minns alla dagar, alla år
Och jag minns den Stormen på en scen vid Ven
jag och Hen glömde sorger och sår


Bortom brus, bortom strid
i passionernas tid
vandrar Hen på sin guldpromenad
Jag fick avgångslikvid
och nu känner vi frid
Jag och Hen upp i änglarnas stad

Refr:
Ja jag minns den natten och jag minns den dan
och jag minns alla dagar, alla år
Och jag minns den Stormen på en scen vid Ven
jag och Hen glömde sorger och sår
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar