fredag 30 september 2011

Poetry Slam i Uppsala

*
Jag tävlade på Uppsala Poetry Slam torsdag kväll 29 september 2011 (SM-kvalificerande tävling). Jag fick jättebra publikrespons med min "Kärnkraftsavfallet".

Men, bland 12 tävlande kom jag på femte plats, vilket innebar att jag inte kom bland de fyra som fick läsa en gång till.
Min sämsta poäng var lite över 5 (av 10 möjliga), och min bästa lite över 8!

Välförtjänt tycker jag det var att Pedram Nasouri gick vidare bland de fyra. Dessutom tyckte jag att jag borde ha fått gå vidare, och samma tycker jag om unge konststuderande Alexander Findeisen. Om han är lika bra i fortsättningen, och kan variera sig, kan han bli en av de främsta i svenskt poetry slam. Han hade nåt av fransk kabaréartist från 50-talet eller mimare över sig. Svårbeskriven och svårdefinierad. Jämrande pratsång i en antydan till dans.
- Jag försökte ha tempoväxlingar, sa han efteråt.
Och det lyckades han med.
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar